poniedziałek, 28 lipca 2014

CHRUPKIE PIECZYWO z twarożkiem i pomidorem

O zaletach i właściwościach chrupkiego pieczywa pisałam już w tym poście, jednak przypomnę kilka istotnych kwestii. Pieczywo chrupkie jest niskokaloryczne - jedna kromka zawiera zaledwie 19-20 kcal! Jest bogatym źródłem błonnika, kwasu foliowego i witamin.


Moje dzisiejsze śniadanie to dwie kromki pieczywa chrupkiego Sonko razowe, twarożek wiejski i plasterek pomidora.
Taka porcja zjedzona przed godziną 9:00 (mój pierwszy posiłek tego dnia), trzymała mnie w stanie najedzenia aż 4 godziny!

Dlaczego warto jeść twarożek?
W twarożku znajduje się około 17% tłuszczu oraz 2,5% laktozy. Ponadto zawiera on także wapń, fosfor, żelazo i magnez. Należy jednak pamiętać, że twaróg nie nadaje się do jedzenia przed treningiem i/lub wysiłkiem fizycznym.
Optymalnym rozwiązaniem jest jedzenie twarogu przed południem, przed planowanym treningiem. Warto też wybrać w diecie produkt beztłuszczowy i spożywać w ciągu dnia nie więcej niż 200g.

Odżywcze właściwości pomidorów:
Pomidory to źródło witamin i substancji odżywczych. Zawierają najwięcej karotenu, witaminy: C, K, E, witamin z grupy B i kwas foliowy. Poza tym najbogatsze są w takie składniki mineralne jak: potas, sód, fosfor, magnez, wapń, żelazo, miedź, cynk, mangan. Co najważniejsze - są źródłem likopenu. Likopen to antyutleniacz (posiada dwukrotnie większą siłą neutralizacji wolnych rodników niż beta-karoten). Chroni nasze komórki przed szkodliwym działaniem wolnych rodników,co w efekcie chroni nasz organizm przed m.in. nowotworami i chorobami serca. Pomidory dostarczają niewielu kalorii - na 100g pomidora przypada 18 kcal!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz