wtorek, 23 września 2014

MIKSTURA na przeziębienie

Czy Was, tak jak mnie dopadło pierwszojesienne przeziębienie? Jeśli tak, to nie musicie pędzić do apteki, żeby nafaszerować się lekami - jest na to szybsza, tańsza, smaczniejsza i co najważniesze równie skuteczna rada - mikstura na przeziębienie.
Przepis na tę miksturę dostałam od mamy mojego Marcina, która często nam ją przygotowuje, gdy dopada nas przeziębienie podczas wizyty w rodzinnym domu Marcina. O jej skuteczności przekonałam się sama nie raz, rozpropagowałam ją u mnie w rodzinie, a teraz podzielę się też z Wami :)



Składniki na cały dzbanek (2 -3 szklanki):

  • garść (lub dwie) suszonych kwiatostanów lipy
  • sok z malin (najlepiej domowej roboty)
  • pół cytryny
  • łyżka miodu
Garść suszonych kwiatostanów lipy umieszczamy w dzbanku, zalewamy go sokiem z malin (im więcej tym będzie słodszy lub kwaśniejszy - zależy jakie maliny macie :)) ), dodajemy sok z połowy cytryny, zalewamy wrzątkiem i zaparzamy pod przykryciem. Gdy mikstura lekko ostygnie, dodajemy łyżkę miodu i mieszamy. Pijemy ciepłe!




Dlaczego suszone kwiatostany lipy? Lipa działa przede wszystkim napotnie. Wykazuje też właściwości przeciwskurczowe, żółciopędne oraz przeciwbólowe. Kwiat lipy szczególnie polecany jest przy przeziębieniach, grypie, kaszlu, anginie, zapaleniu gardła, krtani i oskrzeli (zaflegmieniu dróg oddechowych). Napary z lipy z dodatkiem miodu polecane są szczególnie w chorobach typu przeziębieniowego. Zewnętrznie polecana do płukania w stanach zapalnych jamy ustnej i gardła. Więcej informacji znajdziecie tutaj.

3 komentarze:

  1. Ale to ładnie wygląda! :) I pewnie smakuje zdecydowanie lepiej niż syrop z cebuli :D

    beauty-walk.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. O lipie słyszałam już wiele dobrego :)
    Od siebie polecam: aloes, woda z cytryną i miodem na czczo (obie rzeczy działają raczej profilaktycznie) i mój faworyt - herbatka z miodem i malinami domowej roboty :)

    OdpowiedzUsuń