sobota, 4 października 2014

TORTILLA w zdrowym wydaniu!

Lubicie smak tortilli, jednak te sprzedawane w fast foodach zniechęcają Was swoim składem i ilością kalorii? Możecie szybko w domu przygotować swoją własną zdrową tortillę :)

Placek kupujemy gotowy w sklepie. Niestety nie znam żadnego sprawdzonego przepisu na samodzielnie zrobiony placek [sic!], ale wiem jedno, że na pewno nie jest to opcja "fast" w moim przypadku :)

Sos:

  • jeden mały koncentrat pomidorowy
  • keczup
  • przyprawy: bazylia, oregano, papryka słodka, papryka chili
Koncentrat wylewamy do miseczki, dolewamy do niego keczupu do momentu aż uznamy że otrzymana konsystencja nam odpowiada. Na koniec dodajemy przypraw wedle uznania. Wszystko razem mieszamy.

Farsz:
  • pokrojona w kostkę pierś z kurczaka, posypana przyprawą do gyrosu, podsmażona na patelni
  • dodatki na jakie macie ochotę (u mnie: pomidor, kiełki, sałata lodowa)
Placek podpiekamy ok. 3 minut w piekarniku nagrzanym na 180 st. Celsjusza. Ciepły placek smarujemy sosem na całej powierzchni. Układamy równomiernie na połowie placka wszystkie składniki na jakie mamy ochotę. Ja użyłam do mojego farszu podsmażoną pierś z kurczaka w przyprawie gyros, pomidor pokrojony w kostkę, kiełki brokuła i rzodkiewki oraz liście sałaty lodowej. Tak przygotowany placek składamy na pół i jemy :))



1 komentarz:

  1. Oooooo dawno nie jadłam, zrobiłaś mi smaka :D Właściwie to TAKIEJ nie jadłam nigdy, muszę spróbować.
    http://schudne-zdrowo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń