poniedziałek, 28 lipca 2014

CHRUPKIE PIECZYWO z twarożkiem i pomidorem

O zaletach i właściwościach chrupkiego pieczywa pisałam już w tym poście, jednak przypomnę kilka istotnych kwestii. Pieczywo chrupkie jest niskokaloryczne - jedna kromka zawiera zaledwie 19-20 kcal! Jest bogatym źródłem błonnika, kwasu foliowego i witamin.


Moje dzisiejsze śniadanie to dwie kromki pieczywa chrupkiego Sonko razowe, twarożek wiejski i plasterek pomidora.
Taka porcja zjedzona przed godziną 9:00 (mój pierwszy posiłek tego dnia), trzymała mnie w stanie najedzenia aż 4 godziny!

Dlaczego warto jeść twarożek?
W twarożku znajduje się około 17% tłuszczu oraz 2,5% laktozy. Ponadto zawiera on także wapń, fosfor, żelazo i magnez. Należy jednak pamiętać, że twaróg nie nadaje się do jedzenia przed treningiem i/lub wysiłkiem fizycznym.
Optymalnym rozwiązaniem jest jedzenie twarogu przed południem, przed planowanym treningiem. Warto też wybrać w diecie produkt beztłuszczowy i spożywać w ciągu dnia nie więcej niż 200g.

Odżywcze właściwości pomidorów:
Pomidory to źródło witamin i substancji odżywczych. Zawierają najwięcej karotenu, witaminy: C, K, E, witamin z grupy B i kwas foliowy. Poza tym najbogatsze są w takie składniki mineralne jak: potas, sód, fosfor, magnez, wapń, żelazo, miedź, cynk, mangan. Co najważniejsze - są źródłem likopenu. Likopen to antyutleniacz (posiada dwukrotnie większą siłą neutralizacji wolnych rodników niż beta-karoten). Chroni nasze komórki przed szkodliwym działaniem wolnych rodników,co w efekcie chroni nasz organizm przed m.in. nowotworami i chorobami serca. Pomidory dostarczają niewielu kalorii - na 100g pomidora przypada 18 kcal!

sobota, 26 lipca 2014

CHRUPKIE PIECZYWO z łososiem i kiełkami

Alternatywa dla kalorycznego białego pieczywa, chleba i bułek? Pieczywo chrupkie!
Początkowo trudno było mi zrezygnować z pysznej bułeczki co rano i kolejnej do pracy czy na uczelnię. Jednak uparcie, motywacja i chęć osiągnięcia celu zwyciężyła :)
Przez cały tydzień jadłam pieczywo chrupkie na śniadanie (gdy nie miałam już ochoty na owsiankę :) ) i kolację. Już na trzeci dzień nie odczuwałam głodu po zjedzeniu takiej porcji na śniadanie. Dodatkowo, gdy wiedziałam że będę długo poza domem (i dostępem do jedzenia) przygotowywałam sobie zamiast zielonej herbaty, mój ulubiony zielony koktajl, o którym napiszę niedługo, bo na prawdę warto go spróbować i regularnie pić!


Dlaczego warto jeść pieczywo chrupkie?

  • Jedna kromka zawiera zaledwie 19 kcal!
  • Wypiekane jest bez dodatku cukru i mleka
  • To naturalne źródło magnezu i cynku, witamin z grupy B i kwasu foliowego
  • Posiada wysoką zawartość błonnika




Jeśli masz obawy, że pieczywo będzie suche, niesycące i nudne, to jesteście w dużym błędzie!
Mój ulubiony dodatek to chrupkiego pieczywa to łosoś i miks kiełków (głównie lucerny, rzodkiewki i soczewicy), czasem dodaję jeszcze serek naturalny i pomidor. Taka kanapka jest sycąca! - z całą pewnością wytrzymasz na niej 3 godziny, bez obaw że będziesz musiała podjadać między posiłkami :)

A Ty z czym zjesz dziś/jutro swoją kanapkę z chrupkiego pieczywa? :)


wtorek, 22 lipca 2014

OWSIANKA z brzoskwinią paragwajką i borówkami

OWSIANKA z brzoskwinią paragwajką i borówkami




Składniki i przepis:
  • ekspresowe płatki owsiane
  • dwie brzoskwinie paragwajki
  • borówki
  • miód
  • mleko

Do miseczki o pojemności około 0.35 L (jeśli na Twojej miseczce nie ma podanej objętości, to wybierz taką która ma ok. 12 cm średnicy) wsyp do 1/3 wysokości ekspresowych płatków owsianych. Zalej je gorącym mlekiem (ja wybrałam 2%), osłódź delikatnie miodem i poczekaj aż nasiąkną. W tym czasie umyj owoce. Paragwajki pokrój w kostkę średniej wielkości. Jeśli nie chcesz kwaskowego posmaku, usuń skórkę z brzoskwiń. Na koniec dodaj garść borówek.
Smacznego!